Maxim Februari over Sinéad O'Connor

Wo 14 aug 11:09

VPRO • 7 min

Mondharmonicaspeler Larry Adler nodigde in 1994 allerlei popmusici uit om nummers van George Gershwin te zingen voor een cd-opname. In dit fragment zien we producer George Martin, voormalig producer van The Beatles, de repetities begeleiden. Sinead O’Connor heeft moeite om een noot te halen in het nummer My Man’s Gone Now uit de opera Porgy And Bess. Na enkele pogingen lukt het haar ineens wel en klinkt haar zang moeiteloos en perfect. Maxim Februari laat met dit fragment zien dat er verschillende vormen van intelligentie en esthetisch talent zijn: Sinéad O’Connor is niet de beste zanger, maar zingt wel het mooist. Haar leerproces laat zien hoe je op een nuttige manier fouten kan en mag maken.

Mondharmonicaspeler Larry Adler nodigde in 1994 allerlei popmusici uit om nummers van George Gershwin te zingen voor een cd-opname. In dit fragment zien we producer George Martin, voormalig producer van The Beatles, de repetities begeleiden. Sinead O’Connor heeft moeite om een noot te halen in het nummer My Man’s Gone Now uit de opera Porgy And Bess. Na enkele pogingen lukt het haar ineens wel en klinkt haar zang moeiteloos en perfect. Maxim Februari laat met dit fragment zien dat er verschillende vormen van intelligentie en esthetisch talent zijn: Sinéad O’Connor is niet de beste zanger, maar zingt wel het mooist. Haar leerproces laat zien hoe je op een nuttige manier fouten kan en mag maken.