Meldpunt

50-plusser solliciteert verkeerd

Vr 13 dec 19:10

MAX • 26 min

Hoewel meer Nederlanders dan ooit aan het werk zijn, blijven tienduizenden 50-plussers verstoken van een baan. Belangrijke reden hiervoor is dat ze vaak verkeerd solliciteren. Deze groep blijft passief achter de computer zitten en moet vaker de deur uit om contacten te leggen en een netwerk op te bouwen of uit te breiden, zeggen twee hoogleraren en een jobcoach. En Leo en Betsy Bekkering krijgen hun aanbetaling voor een instapbad niet terug, terwijl ze daar wel recht op hebben.

Hoewel meer Nederlanders dan ooit aan het werk zijn, blijven tienduizenden 50-plussers verstoken van een baan. Belangrijke reden hiervoor is dat ze vaak verkeerd solliciteren. Deze groep blijft passief achter de computer zitten en moet vaker de deur uit om contacten te leggen en een netwerk op te bouwen of uit te breiden, zeggen twee hoogleraren en een jobcoach. MAX Ombudsman Jeanine Janssen komt op voor Leo en Betsy Bekkering die een aanbetaling voor een aangepast bad willen terugkrijgen. Zij bestellen een instapbad bij een bedrijf dat is gespecialiseerd in hulpmiddelen voor ouderen. Ze doen een aanbetaling van 1500 euro. Maar dan bedenkt het stel zich. Ze vinden deze aanbieding toch te duur en willen verder kijken. Hoewel zij recht hebben op teruggave van het geld, betaalt het bedrijf, ondanks diverse verzoeken, niet terug. Na zes maanden gaat Jeanine Janssen met draaiende camera langs om het bedrijf te confronteren met deze klacht.

meldpunt npo online 4096x2304 Meldpunt >