Tijd voor MAX

Verdwenen merken

25 nov 2015 17:40

MAX • 61 min

Wat bepaalt het succes van een merk? De kunst van de details. Surinaamse onafhankelijkheid. En Jelka van Houten is te gast.

Vandaag, woensdag 25 november 2015, wordt de Ster Gouden Loeki Aller Tijden uitgereikt. Een onderscheiding voor de populairste tv-commercial uit 50 jaar reclame. Richard Otto en Robbert van Loon schreven een boek over de opkomst en ondergang van merknamen: 'Verdwenen merken'. Actrice en zangeres Jelka van Houten treedt voor ons op. Ze zingt een nummer van haar debuutalbum 'Hard place for a dreamer'. We willen natuurlijk ook graag van Jelka weten waar ze dan van droomt en wat ze nog meer met haar zang- en acteertalent wil bereiken? Wieteke van Zeil is kunsthistoricus en schrijft wekelijks in de Volkskrant. Ze bespreekt in haar columns opvallende, raadselachtige en grappige details in kunstwerken. Details die over het hoofd worden gezien doordat we vaak te vluchtig kijken. Maar wat maken die details zo bijzonder? En aandacht voor de Surinaamse onafhankelijkheid, vandaag precies veertig jaar geleden uitgeroepen. We praten hierover met Cynthia Mc Leod. Zij is de dochter van de eerste president van de republiek Suriname Johan Ferrier die van 1975 tot aan de staatsgreep van 1980 president was.

Tijd voor MAX >